PROUD to be a MUSLIM

Thanks Allah for ISLAM
Thanks Allah for EVERYTHING
Spreading YOUR Love...InshaAllah...<3<3<3

Sunday, February 5, 2012

KAHWIN!!!

Bismillah...

Hehehe...bersawang dh blog nih..lme x update...byk senanye nk tulis...x larat je..BUSY kenduri kahwin r kt umah...abes knduri, training herbalife, study for exam dan sebagainya...so, luahan2 hati terbuku dalam2 x sempat nk share...=)...sekarang ni baru berkesempatan nk share ape yg bermain dlm lubuk hati aku sepanjg cuti...

Azam 2012, KAHWIN! Sape x tau, bley tgok kt post aku tajuk Tahun BARU....Akhir tahun 2011, berkobar2 hati nk kawen tahun nih...almaklumlah, umur dh 21....tkot x kawen skrg, nnt x sempat dh..ye r, nk jd doktor...nk tggu hbes degree, 5 tahun weiiii...tue den nnt...hbes degree, nk 'houseman' lagi 2 tahun...[fuh...lme tuh..T_T]

X tau r korg, tp aku dh plan dh hdup ak yg PRECIOUS nih (x de r aku nk ckap yg x plan tuh, life diorg x precious ek...jgn salah pham plak)...ak nak kahwin AWAL!!!

depressed tau dak????

Dahsyat x stress aku???punye r nk kawen...tmbah2 plak tgok cousin aku kawen, lagi r semangat nk kawen membuak2 dlm diri..T_T

Owh Allah, Allah Maha Tahu hati hadhinah yg lara nih..tolong hadhinah, Allah...

Macm biase, Allah sentisa jwb permintaan aku...aku je kengkadg x jawab die punye permintaan..hehehe...

Astaghfirullah..Ampunkan hadhinah, Ya Allah...

Seprti biase, Allah ad care Dia sendiri yg best+special+Awesome ntok jawb pe yg aku mntk..Untuk kes gatal nk kawen nih, Allah jwb ngn time yg aku spend ngn family kt Kedah...How???

Mcm nih, mase aku kt kedah, aku dok umah nenek n mase tuh boley kate the whole family dok ctu...so, aku mingled r ngn cousin, pak cik, mak cik + yg sewktu dgnnye..Cm biase r, rmai org, pelbagai kerenah...byk family, byk maslhnye...

Aku tgok mak cik2 + pak cik2 aku nk cntrol anak2 diorg, Astaghfirullah...mencabar sungguh!!!MasyaAllah, hebat diorg sbb msih mampu sabar + tros meng'control' anak2 diorg...

Next, antara suami dan isteri tuh plak...pown masalah aku tgok..T_T...takut weiii...nk jage hati anak, isteri, suami, mak mentua, ipar duai, sedare mare, shbat handai..Astaghfirullah....mengucap pjg aku..

Dua bende kt atas nih wt aku pkir..PERKAHWINAN, mmg syurga dunia yg Allah janjikan utk kter hamba2Nya...

Perkahwinan mmg membahagiakan...perkahwinan membina hubungan antara dua insan, lelaki dan perempuan..Dan hukum alam, apabila terjalinnya satu hubungan, ianya hadir ngan tanggungjawab..cm yg aku state sebelumnye, suami nk kene jage, anak nk kena bela, mak mentua+ayah mentua nk kena layan dan pelbagai lagi bende kter nk kne take care after kawen..

Bnde2 yg aku sebut tuh bukannye alasan utk x yh kawen...Cumenye, bnde2 tuh buat aku muhasabah balik...Bg aku, hanye org yg betol2 bersedia je mampu to take those challenges...So, aku pown tgok dalam2 dlm diri aku nih...umur mmg r approaching 21, tapi aku rse+tahu I'm not up for that yet... Ye r, nk jage diri sendri pown terkontang-kanting..apetah lagi nk jge suami..blom kire anak+keluarga lagi..

So, aku istikharah, solat hajat mntak kt Allah kuatkan hati aku ngn keputusan yg aku amek...lupakan rase yg bertentangan ngan keputusan aku nih which is:-

"postpone plan nk KAHWIN aku...=)"

Tapi, jgn salah faham, aku ttap nk kawen awal..Aku postpone utk bagi mase aku readykan diri for responsibilities after marriage....Aku ngah pk2 deadline utk siapkan diri nih...ye r, x bagi deadline, aku jd malas + lupe dri...kalu bg deadline kt dri sndri, baru ade willpower nk troskn misi perubahan aku...

So, friends, doakan aku ek...
Allah, tolong Hadhinah...=) InsyaAllah...




No comments:

Post a Comment